سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک زندگی

نظر

این روزها به علت پیشرفت تکنولوژی و فناوری ایجاد روابط عاشقانه از راه دور یا لانگ دیستنس افزایش یافته است. رابطه دیستنس یک ارتباط مدرن بوده که از طریق فضای مجازی صورت می گیرد. (اینستاگرام، واتس آپ، تلگرام و...)

افراد زیادی هستند که از نظر جغرافیایی با یکدیگر فاصله دارند و این امکان وجود ندارد که صورت به صورت به هم مکالمه کرده و رابطه عاطفی ایجاد کنند اما از طریق رابطه لانگ دیستنس به راحتی می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هم آشنا شوند.

با ما همراه باشید تا در مورد روابط عاشقانه از راه دور بیشتر مطالعه کنیم.

رابطه لانگ دیستنس Long-distance relationship چیست

ایجاد روابط عاشقانه ای که به لحاظ جغرافیایی افراد را از یکدیگر دور کرده و آنها از طریق فضای مجازی و انواع صفحات اجتماعی رابطه برقرار می کنند را لانگ دیستنس می گویند.

معمولا افراد در صفحات مجازی شروع به صحبت کردن با یکدیگر می کنند از علایق و آرزوهایشان حرف می زنند کم کم یک حس دوستی و محبت بین آنها ایجاد می شود که به مرور زمان این حس قوی شده و آنها می خواهند که با هم بیشتر آشنا شوند.

ادامه رابطه بین افراد، دوست داشتن و عشق را به وجود می آورد و آنها وارد رابط لانگ دیستنس می شوند.

از نظر روانشناسی این نوع رابطه هم می تواند مفید باشد و هم می تواند مضر باشد. همچنین افرادی که ارتباط عاطفی قوی دارند، در رابطه از راه دور عملکرد بهتری می توانند داشته باشند.

برای اینکه این نوع روابط پایدار باشد و به نتیجه برسد باید دو طرف خصوصیاتی داشته باشند از جمله حس تعهد و مسئولیت، عدم خیانت، بلد بودن مکالمات عاشقانه از راه دور....

مزایا و فواید رابطه لانگ دیستنس

رشد فردی

جالب است بدانیم زمانی که دو طرف از هم دور هستند مسئولیت آنها در قبال یکدیگر کم می شود خرده فرمایشات از بین می رود و استقلال هر یک بالاتر می رود بنابراین آنها می توانند به رشد فردی و علایق خود نیز بپردازند مثلا اگر خانمی می خواهد که روابط اجتماعی و شغل داشته باشد در زمان نبود همسر می تواند برای خود شغلی مناسب پیدا کند زیرا زمان و استقلال لازم را دارد.

عدم وابستگی و ایجاد رابطه قوی تر

کسانی که به لحاظ جغرافیایی از هم دور هستند اگر یکدیگر را دوست داشته باشند این حس بین آنها واقعی بوده زیرا از وابستگی فیزیکی خبری نیست و همین امر سبب ایجاد رابطه قوی تر بین آنها می شود.

هیجان و دلتنگی

کسانی که در رابطه لانگ دیستنس هستند همیشه هیجان دیدن عشق خود را دارند و زندگی برایشان رنگ و بوی تازه ای دارد و امید به زندگی در آنها روز به روز افزایش می یابد زیرا هر لحظه انتظار یک فرصت جدید همراه عشق را دارند.

معایب و ضررهای رابطه لانگ دیستنس Long-distance relationship

حس تنها بودن و تنها ماندن

یکی از احساساتی که اغلب مردم را ناراحت می کند حس تنهایی است مردم رابطه برقرار می کنند تا تنها نباشند و مدام در یک رابطه اجتماعی باشند.

اما وقتی رابطه از راه دور باشد و افراد از نظر فیزیکی هم را نبینند به مرور زمان حس تنهایی فرد را آزار می دهد گاهی اوقات افراد می خواهند که معشوقشان کنارشان بود و او را در آغوش بگیرد و نیاز به محبت فیزیکی وجود دارد اما در این نوع رابطه این موضوع بسیار کم رنگ بوده و گاهی زوجین ماهها و شاید سالها یکدیگر را نبینند و این موضوع شاید آنها را از نظر عاطفی دچار مشکل کند و در برخی موارد افسردگی به وجود می آید.

سوء استفاده از نبود و خیانت یکی از طرفین

گاهی اوقات وقتی دو نفر از نظر جغرافیایی از هم دور هستند یکی از طرفین بنا به هر دلیلی ممکن است از نبود شخص مقابل سوء استفاده کرده و به او خیانت کند زیرا به این فکر می کند که هیچ گاه طرف مقابل این را نمی فهمد و پیشه خود فکر می کنند این فرصت را دارند که با اشخاص دیگر نیز آشنا شوند بدون آنکه کسی متوجه شود و این سبب ایجاد دوری بیشتر از نظر عاطفی بین افراد می شود.

از دست رفتن عشق و جدایی

گاهی اوقات زمانی که فاصله جغرافیایی جسم افراد را از هم دور می کند به طور طبیعی از نظر عاطفی و احساسی نیز آنها نسبت به هم سرد می شوند علاقه شان نیز به ادامه رابطه روز به روز کمتر می شود تا جایی که متوجه می شوند اصلا بین آنها هیچ تفاهمی وجود ندارد و رابطه را قطع می کنند.

نداشتن رابطه فیزیکی

خیلی اوقات افراد تحت تاثیر ناآرامی های محیط نیاز دارند که در آغوش کسی که دوستش دارند باشند و از سمت او آرامش بگیرند اما یک رابطه لانگ دیستنس چنین امکانی را به افراد نمی دهد اغلب خانمها رابطه فیزیکی و لمس و در آغوش کشیدن را ترجیح می دهند تا اینکه از راهی دور کسی به آنها بگوید دوستت دارم.

پاتریک چیتهام روانپزشک می گوید:

افراد در روابط از راه دور یا لانگ دیستنس باید در انجام کارهایی که به پیشرفت روابط کمک می کند، هدفمند و سخت کوش باشند.

جامعه و رابطه لانگ دیستنس

معمولا جوامع رابطه لانگ دیستنس را نمی پسندند زیرا اضطراب و نگرانی در این نوع روابط از راه دور بسیار بالا است. وقتی بین دو نفر رابطه عمیق می شود و حس دوست داشتن و عشق افزایش پیدا می کند هر طرف ممکن است که نگران از دست دادن طرف مقابل باشد.

همین موضوع سبب بروز اضطراب نگرانی و حتی دلخوری بین آنها می شود و آرامش در این رابطه بعد از مدتی از بین می رود.

در چنین روابطی باید اعتماد بین طرفین افزایش پیدا کند تا مدت زمانی که زوجین یکدیگر را نمی بینند خیالشان بابت طرف مقابل از هر نظر راحت باشد.

رابطه لانگ دیستنس موفق که به نتیجه می رسد

استفاده از فضای مجازی برای عکس گرفتن و لایو

کسانی که مجبور هستند رابطه از راه دور داشته باشند برای اینکه خیال طرف مقابل راحت شود می توانند با استفاده از فضای مجازی محلهایی که می روند و در جاهایی که هستند لایو بگیرند زیرا اگر غیر از این باشد شخص مقابل ناامید از ادامه این رابطه شده و احتمال جدایی وجود دارد.

دروغ نگفتن

حتی یک دروغ کوچک می تواند رابطه لانگ دیستنس را از هم بپاشد و همه چیز را خراب کند زیرا آنها کنار هم نیستند و یک دروغ کوچک می تواند آنها را از هم ناامید کرده و احساس ناامنی به وجود بیاورد بنابراین در این روابط هیچ دروغی نباید باشد.

جمعبندی

شناخت و آگاهی در رابطه لانگ دیستنس بسیار مهم است هر فردی قبل از اینکه دل به طرف مقابل ببندد و احساس عشق و محبت را بروز دهد باید نسبت به خود و شخص مقابل آگاهی کسب کند باید بداند که علایقش چیست و آیا این طرف که از راه دور با او صحبت می کند آیا می تواند با او همراه شود یا نه.

آنها نیز در این نوع رابطه از راه دور باید بتوانند نیازهای روانی و عاطفی یکدیگر را برطرف کنند تا یک رابطه موفق و سرشار از آرامش و عشق داشته باشند.

منبع مقاله لانگ دیستنس